BENVINGUTS AL CLUB ESCACS PALLEJÀ

19 de maig 2017

Entrevista a Carles Martin, jove jugador del CEP

En Carles Martin va aconseguir la 5a. posició en el campionat de Catalunya d'edats de la categoria sub-14 disputat durant el passat mes d'abril a l'Hotel Gran Palas de Vilaseca.Salou. 

En Carles és sens dubte el jugador amb més projecció del club i amb 12 anys és el quart jugador de l'equip en quant a puntació ELO. L'any passat ja va disputar els campionats de Catalunya sub-12 i el d'Espanya; aquest Nadal va assolir la tercera posició en l'Open de Guinardó i a principis d'any es va proclamar campió del Baix Llobregat sub-14 guanyant totes les partides disputades, culminant ara amb aquesta medalla. És per això que hem aprofitat per fer-li una petita entrevista. 


-  Hola Carles, quan vas començar a jugar a escacs?

Als 6 anys, el meu pare em va ensenyar a moure les peces, em vaig aficionar i un any després em va apuntar al club d'escacs Pallejà. 

-   Quin són els records dels teus inicis?

Les primeres classes dels professors del club( el Pere, el Fernando i l'Esteve), que em van ensenyar moltes coses d'escacs. 

-   Que t'ha aportat el jugar escacs a nivell personal?

M'ha ajudat en moltes coses, com per exemple en la concentració i a prendre decisions. He anat a jugar a molts llocs i he conegut molts jugadors. 

-   Quines qualitats consideres que ha de tenir un bon jugador d'escacs?

El més important són les hores d'entrenament. També s'ha de tenir bona memòria i una gran afició. 

-   Quin és el teu pla d'entrenament actual?

Hi dedico entre 3 i 4 hores diàries. Faig classes, llegeixo llibres d'escacs, faig partides per internet i participo en campionats. 

-   Tens algun jugador favorit?

Hi ha molts jugadors que tenen un altíssim nivell i m'agraden, però el meu preferit és l'actual campió del món: Magnus Carlsen.

-   Has pensat els teus objectius a curt o llarg termini?. Quin són?

A curt termini voldria jugar un campionat europeu i a llarg termini m'agradaria arribar a ser Gran Mestre dels escacs i ser campió del món.

-   Què els hi diries als nens i nenes que volguessin jugar a escacs?. Els ho recomanaries?

Ho recomanaria a tothom. És un esport molt divertit i al club de Pallejà hi ha professors fantàstics.


Bé, moltes gràcies i molta sort!. Com diu la cançó  "You'll Never Walk Alone"